פנצריה (צמיגים / פרונט)

שיא הטכנולוגיה – שירות אישי – 50 שנות מצוינות

צמיגים וכיוון פרונט: לעבוד עם המקצוענים

המגע של הרכב עם הכביש או הדרך נעשה באמצעות הגלגלים, ומדויק יותר – הצמיגים. מכאן גם חשיבותם העצומה לנהיגה חלקה ובטוחה. צמיג חדש, בעל פרופיל תקין, יאפשר לרכב אחיזה טובה יותר בכביש, וכיוון גלגלים ופרונט על פי הוראות היצרן יאפשר לכם נהיגה יציבה וימנע שחיקה מוגברת של הצמיגים. צמיג שחוק פירושו אחיזה פחות טובה בכביש, בעיקר בכביש רטוב. והיות שבמהלך נסיעותינו אנחנו מטפסים על מדרכות, מטיילים בדרכי עפר ומקפצים בלי סוף על באמפרים – כיוון הגלגלים והפרונט נדרש לפחות אחת לשנה.

כל סכנות הצמיג השחוק

בשורה התחתונה: השמירה על איכות הצמיגים ועל כיוון הגלגלים קריטית כדי להבטיח לנהג שליטה מרבית ברכב. הדבר נכון במיוחד במהירויות נסיעה גבוהות, כשאנחנו נדרשים לבלימת פתע או נוסעים בדרכים עם פיתולים חדים והרכב צריך לשמור על יציבות ביציאה מהם. בכל המקרים הללו צמיגים שחוקים יגרמו למרחק בלימה גדול יותר ולאחיזת כביש רופפת יותר. ובאקלים הישראלי – המעבר מחורף לקיץ הוא חד מבחינת תנאי מזג האוויר וגורם להתייבשות הצמיג, לפיצוצו ולשחיקתו המוגברת.

גם ירידה בלחץ האוויר בצמיג משלל סיבות – החל מאבן זעירה שנתקעה בוונטיל, עבור בעצם חד שננעץ בצמיג, או סתם אי-הקפדה על בדיקת לחץ אוויר מדי פעם – גורמת לשחיקה מוגברת של הצמיג ולסיכון מוגבר לתאונות. צמיג שחוק וחסר אוויר יכול להגדיל את מרחק הבלימה ב-60%(!), כשהמשמעות היא סיכון מוגבר לפגיעה ברכב שלפנינו או בהולכי רגל. וכבר איננו מדברים על כך שצריכת הדלק עולה בזמן נסיעה עם צמיגים שחוקים.

לצערנו, תאונות דרכים רבות נגרמות בגלל צמיגים שחוקים או גלגלים לא מכוונים שגורמים לסטייה במהלך הנהיגה. מסיבה זו אחת הבדיקות הבסיסיות שנערכות לרכב בכל מבחן רישוי (טסט) היא בחינת הצמיגים וכיוון הפרונט.

מהו צמיג תקין

בכל צמיג יש חריצים בחלק שבא במגע עם הכביש ותפקידם לנקז את המים שעל הכביש כשהצמיג נוגע בהם ולהבטיח אחיזה טובה יותר בכביש. עומקם של החריצים צריך להיות 2 מ"מ לפחות. די במבט עין כדי לבחון את העומק, כאשר במקרה של שחיקת הצמיג יפחת העומק הזה (דהיינו, הפרשי הגובה בין עומק החריץ לחלקו העליון יהיו קטנים). על שחיקת הצמיג בגלל כיוון גלגלים לא תקין אפשר ללמוד אם צידיו של הצמיג בחלקו העליון (זה שבין ג'אנט המתכת לחלקו העליון של הצמיג) שחוקים.

אורך החיים של צמיג הוא 4-3 שנים. לפיכך, גם אם השחיקה לא נראית לכם נוראית – בדקו מה "תאריך הלידה" של הצמיג: הוא מוטבע עליו בצד ב-4 ספרות – שתי הימניות הן שנת הייצור ושתי השמאליות הן השבוע שבו יוצר הצמיג באותה השנה (למשל: 1222 פירושו שהצמיג יוצר בשנת 2022, בשבוע ה-12 של השנה).

אבל כאמור, צמיג יכול להישחק בנסיעה מאתגרת גם אם הוא בן פחות מ-4. הרי נהג אחד נוסע רק לעבודה בעוד נהג שני נוסע קילומטרים רבים בכל שנה. לכן חשוב לדעת כמה קילומטרים עשיתם עם אותו צמיג. צמיג שעובר קילומטרים רבים מאוד עלול לא רק להישחק אלא גם להתייבש (בדומה לצמיג שלא נעשה בו שימוש זמן רב). התייבשות זו מתבטאת במעין קמטים (כמו קמטי עור של זקנים) וסדקים בדופן שלו. אם הגעתם ל-60,000 ק"מ עם אותו צמיג – מומלץ להחליף אותו. שימו לב: החלפת צמיג מצד אחד של הרכב דורשת בדרך כלל גם את החלפת הצמיג בצדו השני כדי לשמור על איזון הגלגלים.

כשאתם נוהגים, תוכלו לחוש באחיזתו הרופפת יותר של צמיג שחוק. במקרה זה הנהיגה תהיה פחות נוחה, ותצטרכו להפעיל יותר כוח כדי לשמור על נהיגה בקו ישר. הדבר נכון גם במקרה שהגלגלים אינם מכוונים וגורמים לשחיקת הצמיגים.

תיקון צמיגים – רק במוסך

על פי תקנות משרד התחבורה אסור לתקן צמיג שלא במוסך מורשה (למעט החלפת גלגל בגלל פנצ'ר). הסיבה: איזון גלגלים וטיפול בצמיגים – בדיקת תקינותם, התאמתם לרכב ולכושר ההעמסה שלו, הרכבתם בהתאם להוראות היצרן – דורשים מומחיות של אנשי מקצוע. בזמן החלפת צמיג תקול המוסך המורשה יבצע את איזון הגלגלים (החפיפה המושלמת ביניהם) ובמידת הצורך גם את כיוון הפרונט (איזון המתלים, שנדרש אם אתם מרגישים רעידות בהגה או סטייה של ההגה לאחד הצדדים).

פנצ'ריית מוסך צמרת אשדוד – 50 שנות מצוינות

מוסך צמרת אשדוד הוא אמנם מוסך יבואן של רנו, ניסן, דאצ'יה וצ'רי המספק שירותי מכונאות לדגמים אלה. אולם בצמיגייה/פנצ'רייה שלנו אנו מספקים גם את כל השירותים הנדרשים לצמיג ולגלגלים, ביניהם כיוון פרונט, כיוון צמיגים והחלפתם. כמי שעובדים עם רוב חברות הביטוח כמוסך הסדר, ב"צמרת" נספק לכם את השירות האמין, הטוב והמסור ביותר. התקשרו בכל מקרה של בעיה בצמיגים ובגלגלים – ואנו נטפל בה במהירות המרבית וביעילות חסרת הפשרות המאפיינת את כל השירות שלנו במשך חמישים שנות מצוינות. 08-8521717. כתובתנו: האשלג 40, אשדוד.

 

 

היתרונות שלנו

תפריט נגישות

מצטיין ארצי בשירות 🥇

נרגשים לשתף אתכם שמרכז שירות צמרת זכה כמצטיין ארצי בשירות

אנו ממשיכים ללמוד ולהשתפר מדי יום בכדי להעניק את השירות הטוב והמקצועי ביותר עבורכם.