דיאגנוסטיקה וחשמל ברכב

שיא הטכנולוגיה – שירות אישי – 50 שנות מצוינות

הרכבים שאנחנו נוסעים בהם כמעט מידי יום, הם מכונות מתוחכמות ומשוכללות. כל רכב מורכב ממספר רב של מערכות וחלקים, שכל אחד מהם עושה את תפקידו הייחודי, עד שבסופו של דבר נוצר רכב מתפקד באופן מיטבי.

למרות השימושיות הרבה שבו, רובנו הגדול כלל לא מכירים את דרכי הפעולה של הרכבים, ולא מבינים לעומק אילו מערכות קיימות ומה גורם להן לעבוד. במאמר זה, נסקור כטיפה מן הים מן המערכת החשמלית שברכב, וכן נתמקד מעט במערכת מיזוג האוויר.

דיאגנוסטיקה לרכב

המערכת החשמלית ברכב, טומנת בחובה רבדים רבים, ובעצם ניתן לומר שהיא אחראית על תפעול הרכב בכללותו. כפי שצוין, הרכב מורכב ממערכות רבות, שכל אחת מהן אחראית על חלק מסוים בתפקוד הרכב.

ממש כמו אצלנו בני האדם, שכאשר אנשים רבים עובדים על פרויקט אחד גדול, קיים צורך הכרחי בגוף אחד מפקח, שיביט ויבחן את כל המתרחש ממבט על. באותו אופן בדיוק, גם על  הרכב צריך להסתכל לפעמים במבט על, ולבחון את תפקודו.

לתהליך הזה, של סקירת מערכות הרכב ממבט על, קוראים דיאגנוסטיקה. פירוש המילה דיאגנוסטיקה הוא אבחון, שנעשה על ידי מומחי רכב בעלי ידע וניסיון בביצוע תהליך זה. התהליך מתבצע על ידי מחשוב מתקדם, שנועד לאתר ולתקן את התקלות והבעיות הלא ידועות שברכב, וכן לבחון את תפקודו הכולל.

מטרת האבחון ומקום ביצועו

בתום האבחון, ניתן לקבל תמונת מצב מפורטת ומורחבת על מצב האוטו, ולטפל באופן נקודתי בכל בעיה לגופה, כגון בעיות במיזוג האוויר, מצבר, מדחס, חשמל, אורות, ועוד. ביצוע דיאגנוסטיקה, מועיל בעיקר במקרים בהם קשה לאנשי המוסך לזהות את מקור התקלה ושורשיה, מתוך הסתכלות שטחית וחסרת אמצעים.

תהליך חשוב זה, כדאי לבצע במוסכים ומרכזי השירות המורשים בלבד. כשיורדים לעומקם של דברים, ומנסים לאתר תקלות שורשיות, חשוב שהטיפול יהיה נצרך ומדויק, ולא מומצא או חובבני. אדם שאינו איש מקצוע מוסמך ומקצועי, עלול לספק אבחון שאינו מדויק ומלא, ולחילופין, להטריח אתכם לשווא לתקן תקלות שלא היו ולא נבראו, ולא יפתרו את הבעיות האמיתיות שברכב.

מיזוג אוויר

אחת הבעיות הפחות אהובות עלינו הנהגים, בעיקר בחודשי הקיץ החמים, היא בעיה במיזוג האוויר של הרכב. כאשר המזגן אינו עובד כמצופה ממנו וכפי שעבד לפני כן, ישנן כמה תקלות שיכולות להוות מקור לבעיה זו. הנפוצה ביותר, הינה מחסור בגז, שנובע ככל הנראה מדליפת גז לא תקינה. דליפה זו, יכולה לנבוע או מקרע בצינורית הגז, או לחילופין ממכה ברדיאטור – היושב בקדמת הרכב, באזור פגיע יחסית.

תקלות נוספות שעלולות לגרום למזגן לעבוד שלא כשורה, הן פילטר סתום, תקלה במדחס, ותקלה חשמלית. הפילטר נועד לסנן את האוויר, והצטברות של לכלוך או לחות על גביו עלולה לשבש את עבודתו. מבחינת המדחס, לפעמים ניתן לתקן, אך במקרים רבים, מעדיפים פשוט לקנות חדש.

קצת עלינו

אם אתם מעוניינים לקבל מידע נוסף בנושא חשמל, דיאגנוסטיקה, וכל נושא אחר בתחום הרכב, אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר מתי שרק תרצו. מרכז שירות מורשה צמרת, הינו מוסך מורשה של חברות רנו וניסאן, וכבר כמעט 50 שנה שאנחנו מספקים שירות מסור ומקצועי לכל לקוח.

כמו כן, המוסך שלנו הינו מוסך הסדר, שעובד בשיתוף פעולה עם רוב גדול של חברות הביטוח, כך שאם קיבלתם מחברת הביטוח את האשראי, אתם יותר ממוזמנים לבקר אצלנו. אנשי המקצוע שלנו, בקיאים ומנוסים באיתור וטיפול בכל תקלה, וישמחו לעזור לכם לפתור כל תקלה ובעיה.

 

היתרונות שלנו

תפריט נגישות

מצטיין ארצי בשירות 🥇

נרגשים לשתף אתכם שמרכז שירות צמרת זכה כמצטיין ארצי בשירות

אנו ממשיכים ללמוד ולהשתפר מדי יום בכדי להעניק את השירות הטוב והמקצועי ביותר עבורכם.